Çalıştayla ilgili hazırlanan ön rapor, Bakan Mahinur Özdemir Göktaş’a sunuldu. Rapor, dijital bağımlılık konusunda çarpıcı tespitler içeriyor. Oyunlardaki güçlü karakterlerin çocuklar üzerinde derin etkiler yarattığı belirtiliyor. Çocuklar, bu karakterlerle özdeşleşerek kendilerini güçlü, karanlık veya silahları ustalıkla kullanan figürler olarak görebiliyor. Bu durum, çocuklara güven ve cesaret kazandırdığını ifade ediliyor. Bazı çocuklar, bu karakterlerin gücüne sahip olmayı arzularken, oyun sırasında farklı bir kişilik benimseyebiliyorlar. Ancak oyun bittiğinde, sosyal ilişkilerde zayıflama ve izolasyon yaşandığı gözlemleniyor. Özellikle telefonları olmadığı zamanlarda çocuklar, kendilerini boşlukta hissediyor ve üzüntü ile güvensizlik duygularıyla karşı karşıya kalabiliyorlar.
Benzer Haberler
Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!
Tekrar deneyiniz.